.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد روح الامینی از رفتار برخی رسانه‌ها

عضو جبهه ایستادگی مشارکت حداکثری در انتخابات را عاملی برای دفع تهدیدها و تحریم‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالحسین روح الامینی عضو جبهه ایستادگی عصر امروز سه‌شنبه با حضور در نشست دفتر تحکیم وحدت که در دفتر مرکزی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، طی سخنانی گفت: انتخابات پیش‌روی مجلس از جهاتی با انتخابات دیگر در کشور در دوران‌ پس از انقلاب شباهت و از جهاتی نیز تمایزاتی دارد؛ شباهت‌های این انتخابات نوعاً بیان شده است و من قصد دارم به تمایزات آن بپردازم.

وی با اشاره به تشکیل جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: اعضای این جبهه از 13 سال پیش در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و با نام جبهه ایستادگی بیش از یک سال است که گرد هم جمع شده و جلساتی را برگزار می‌کنند.

روح‌الامینی بر این نکته تأکید کرد که جبهه ایستادگی فقط برای فعالیت‌های انتخاباتی تشکیل نشده و بعد از برگزاری انتخابات نیز فعالیت خواهد کرد.

عضو جبهه ایستادگی در ادامه در بیان وجه تمایزات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دیگر انتخابات برگزار شده در کشور، میزان مشارکت و همچنین توجه به کارآمدی مجلس آینده را از جمله مباحث مهم در این زمینه برشمرد.

روح‌الامینی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات با توجه به وجود تهدید‌ها و تحریم‌های گسترده در برهه فعلی نسبت به دوره‌های گذشته دارای تمایز بوده و بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: به صورت معمول در انتخابات‌ گذشته مجلس، مشارکت 50 تا 60 درصدی داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این مشارکت در این دوره نیز وجود داشته باشد اما مسائل اخیر و همچنین فتنه سال 88 موجب شده دوست‌داران انقلاب به دنبال این باشند تا با شرکت گسترده در انتخابات طراوات و شادابی انقلاب را نشان دهند.

وی اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هم فضا را به دقت رصد کرده و تمایل دارند تا میزان مشارکت مردم پایین باشد تا آنها با استفاده از همین مشارکت پایین برخی مسائل را مورد توجه قرار داده و بر روی آن مانور دهند.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات در شهرهای بزرگ دارای اهمیت است، گفت: امروز نبود افراد شاخص جریان اصلاحات مطرح است؛ متأسفانه سیاسیون ما اشتباهات فاحشی داشتند و بعضاً اشتباهات خود را ادامه می‌دهند که از جمله این اشتباهات می‌توان به عدم حضور چهره‌های اصلاح طلب در انتخابات اشاره کرد؛ هر چند بحثی از تحریم مطرح نشده اما باید چهره‌های اصلاح‌طلب در صحنه حضور داشته و سکوت نکنند.

وی در همین زمینه تأکید کرد: سکوت چهره‌های شاخص اصلاح طلب کرانه آنها را به سمت کرانه دشمن می‌برد در حالی که نباید این اتفاق بیفتد و آنها باید وارد عرصه شده و اجازه ندهند کرانه‌شان به دشمنان نزدیک شود.

عضو جبهه ایستادگی ضریب مشارکت بالای مردم در انتخابات را موجب تأمین منافع ملی و مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها توصیف کرد و شرکت در انتخابات را حداقل عمل لازم برای حفظ نظام برشمرد.

روح‌الامینی با بیان اینکه به واسطه وضعیت اقتصادی، اجتماعی و برخی نابسامانی‌های موجود در عرصه اجرایی باید مجلس نهم یک مجلس قوی و کارآمد باشد، تصریح کرد: این مجلس باید بتواند به وظیفه قانون‌گذاری و هدایت امور جاری کشور پرداخته و مسائل مورد نیاز کشور را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در زمینه زیرساخت‌های اجتماعی در کشور صورت گرفته است، بر این نکته تأکید کرد که امروز نباید به لحاظ اجتماعی و اقتصادی شاهد عدم تعادل یا فقر یا فاصله طبقاتی باشیم.

روح‌الامینی بر این نکته تأکید کرد که باید در مجلس آینده ساز و کار سیاسی به طوری شکل داده شود و مسائل به گونه‌ای مدیریت شود که بتوانیم از امکانات موجود به درستی استفاده کنیم.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه عده‌ای از کاندیداهای مجلس نهم افراد با سابقه‌ای بوده و دارای کارنامه هستند، خاطرنشان کرد: عده‌ای از کاندیداها نیز افرادی هستند که به تازگی وارد این عرصه شده‌اند در چنین شرایطی دانشگاه‌ها و محافل نخبگی باید جمع‌های تخصصی تشکیل داده و افراد را به چالش بکشند.

روح‌الامینی افزود: اکنون رسانه‌ها و جریان‌ها و افراد به دنبال این هستند که چه کسی سرلیست است و چه کسی سرلیست نیست؛ چه کسی تأیید صلاحیت می‌شود و چه کسی نمی‌شود؛ حتی در هنگام مناظرات هم که می‌توان از آن برای افزایش آگاهی استفاده کرد، کشمکش‌ها و تخریب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد به جای ارائه کارنامه برخی مسائل دیگر را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه نه تنها موجب می‌شود افراد برای عموم شناخته شوند بلکه کیفیت مجلس را بالا می‌برد و یک آموزش عمومی محسوب می‌شود در ضمن این اقدام مشارکت را نیز بالا خواهد برد.

روح‌الامینی به شکل‌گیری جبهه ایستادگی اشاره کرد و گفت: این جبهه از حدود 13 سال پیش با حضور افرادی که دارای سوابق 30 یا 35 ساله فعالیت در دوران قبل و بعد از انقلاب هستند و با دغدغه تداوم انقلاب تشکیل شد.

وی اضافه کرد: جبهه ایستادگی در صحنه‌های مختلف مانند مجلس و ریاست‌جمهوری حضور پیدا کرد و بعد از اتمام انتخابات نیز به فعالیت خواهد پرداخت.

عضو جبهه ایستادگی با ابراز امیدواری از مشارکت بالای مردم در انتخابات بر این موضوع تأکید کرد که این انتخابات نقطه عطفی برای پوست‌اندازی و ظهور و بروز جریان‌های سیاسی زیرمجموعه انقلاب اسلامی خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.